یادداشت نوجوان | روز ملی مشهد در امتداد «بصیرت»
  • کد مطالب: ۱۳۹۸۶۵
  • /
  • ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۲

یادداشت نوجوان | روز ملی مشهد در امتداد «بصیرت»

دیروز نهم دی و روز بصیرت و بیداری اسلامی بود و امروز روز ملی مشهد است.

طیبه ثابت - بعد از نام و یاد خدای بزرگ و مهربانی که به همه‌ی ما قدرت تفکر و عقل را هدیه کرد، سلامی به گرمای دوستی به همه‌ی شما همراهان و خوانندگان خوب کوله‌پشتی!

امیدواریم حالتان خوب باشد و دل‌هایتان از گرمای محبت، شکوفا و در کنار آموختن درس‌های خوب، حواستان به همه‌ی «داشته‌هایتان» باشد که مبادا به این دارایی‌ها آسیب برسد. شاید بعضی از شما به‌خوبی متوجه منظور من نشوید و بپرسید که «داشته‌ها» یعنی چه و چطور می‌شود از آن‌ها مراقبت کرد؟

خب! اگر بخواهیم خیلی ساده به داشته‌های یک انسان اشاره کنیم، باید بگوییم مهم‌ترین داشته‌های هر آدمی در درجه‌ی اول، سلامتی خود و خانواده، سرزمین، دین وتمدن و علم و دانش اوست.

همان‌طور که ما با رعایت یک سری اصول و کارهای بهداشتی جسم و روح خودمان را از بیماری و مرگ محافظت می‌کنیم، باید از کانون خانواده، دین و آداب و رسوم و سنت‌های اسلامی‌ایرانی و علم و دانش و خاک سرزمینمان هم محافظت کنیم و نگذاریم دشمنان ایران با هر بهانه‌ای برای ما و داشته‌هایمان خطری فراهم کنند.

بچه‌های عزیز! اگر در برابر هر چیزی که می‌خواهد شخصیت و هویت ما و دین و آیین کشورمان را به نابودی بکشاند بی‌تفاوت باشیم، سرانجام خودمان هم آسیب می‌بینیم و پشیمان می‌شویم، درست مانند حکایت آن آدمی که در یک قایق نشسته بود و یک نفر قایق را سوراخ کرد.او بی تفاوت بود و سرانجام خودش هم در دریا غرق و نابود شد.

دیروز نهم دی و روز بصیرت و بیداری اسلامی بود و امروز روز ملی مشهد، شهر شهادت و شجاعت است. راستی! شما چقدر دشمنان کشورمان را می‌شناسید و چطور از داشته‌هایتان مراقبت می‌کنید؟

شما می‌توانید کارهای خود را با این موضوع برای ما بفرستید تا بهترین‌های این آثار در سایت کــــولـــه‌پشــتی بارگذاری شود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.